JSEM RÁD ZA KAŽDOU NÁVŠTĚVU NA MÉM BLOGU. ALE KDYŽ UŽ SI NĚCO PŘEČTETE, NAPIŠTE MI, JAK SE VÁM TO LÍBILO.
RÁD ODPOVÍM KAŽDÉMU.
DĚKUJI.
A JEŠTĚ O NĚCO BYCH VÁS, MÉ PŘÍLEŽITOSTNÉ ČTENÁŘE, CHTĚL POPROSIT.
NEKOPÍRUJTE MÉ VÝTVORY BEZ POVOLENÍ, PŘECE JENOM TO NENÍ UPLNĚ JEDNODUCHÉ SKLÁDAT SLOVA ZA SEBE TÍM SPRÁVNÝM ZPŮSOBEM A CHTĚL BYCH SI UCHOVAT SVÉ AUTORSKÉ PRÁVO.
MOC VÁM VŠEM DĚKUJI.

Tak kde se stala ta chyba?

25. července 2018 v 18:41 | PJ |  Smutné básně nejen o lásce
1.
Má žena na mě jenom křičí
a děti se mi stále jenom smějou.
Připadám si bezprizorní a ničí
a mé představy o životě tlejou.
Slyšel jsem, že čeká další dítě,
ale bohužel to není se mnou.
Prostě všechno už jde do řitě,
chtělo by to z této cesty uhnout.

Ref.
Tak, kde jsem před lety špatně odbočil?
Tak, kde a kdy udělal jsem nějakou chybu?
Já proti větru jsem přece nikdy nemočil
a zdálo se mi zbytečné snažit se rozmluvit rybu.
Někde se ta chyba stala asi cestou životem
pro tu smečku lhářů, co nás vede v trestu,
protože jinak nestal bych se robotem,
co s ostatními dře a vyšlapává jim cestu.

2.
Nejsem Kellner ani Babiš,
u mě se prostě penězi nezadávíš.
Mám sice velmi dobré školy,
ale poctivý jsem, až to bolí.
Nežiju z peněz Evropské unie,
neúčastním se veřejných soutěží.
Vyhraje ten, kdo tady přežije
nebo kdo víc rozkradne či vytěží?

Ref.
Tak, kde jsem před lety špatně odbočil?
Tak, kde a kdy udělal jsem nějakou chybu?
Já proti větru jsem přece nikdy nemočil
a zdálo se mi zbytečné snažit se rozmluvit rybu.
Někde se ta chyba stala asi cestou životem
pro tu smečku lhářů, co nás vede v trestu,
protože jinak nestal bych se robotem,
co s ostatními dře a vyšlapává jim cestu.

3.
Mému šéfovi není nic vhod,
že prý firmě vydělám jaksi málo.
Připadám si pořád jak kokot,
snad by se s tím něco dělat dalo.
Bance nelíbí se můj projekt,
chtěla by o hodně větší zástavu.
Co třeba takhle celé žití moje?
Nebo protihodnotou mou hlavu?

Ref.
Tak, kde jsem před lety špatně odbočil?
Tak, kde a kdy udělal jsem nějakou chybu?
Já proti větru jsem přece nikdy nemočil
a zdálo se mi zbytečné snažit se rozmluvit rybu.
Někde se ta chyba stala asi cestou životem
pro tu smečku lhářů, co nás vede v trestu,
protože jinak nestal bych se robotem,
co s ostatními dře a vyšlapává jim cestu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 25. července 2018 v 20:39 | Reagovat

jen poznámku k tomu uchování autorského práva - to ti zůstává na věky. a nějakého kopírování bych se nebál, promiň, ale píšeš velmi slabě, jak rýmy, tak forma, tak rytmus, tak nějaké schopnosti originality... nic ke kopírování...

2 MOE | E-mail | Web | 26. července 2018 v 5:27 | Reagovat

No sakra, já fakt jen doufám, že to není reálný příběh.

3 plasil-jan | E-mail | Web | 26. července 2018 v 12:35 | Reagovat

[1]: Děkuji za poznámku :-) Nenutím nikoho to číst. Neživím se tím ani to neprodávám. A je tu spousta reakcí za ty roky, kterým se to líbí. Každý ať si sám vybere...

4 plasil-jan | E-mail | Web | 26. července 2018 v 12:37 | Reagovat

[2]: Je to vymyšlené, neboj :-) A díky za reakci.

5 plasil-jan | E-mail | Web | 26. července 2018 v 12:58 | Reagovat

[1]: Milý Zdeňku, díval jsem se na tvoje stránky a musím říci, že se fakt snažíš. Nicméně na uživení to určitě není. Taky jsem se díval na, zda máš nějaká oceněná vybraná díla na blogu a nic jsem nenašel. Já píšu jen tak bez ambicí na rozdíl od tebe, protože mě to baví a uklidňuje, přesto mám spoustu pozitivních reakcí a také výběrů od ostatním na blogu. A to mně stačí. A tobě přeji, ať vyděláš hodně peněz svým psaním...

6 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 26. července 2018 v 16:01 | Reagovat

[5]: Honzo, já jsem ryzí amatér, rozhodně psaním nevydělávám peníze... a vůbec netuším, že na blogu existuje nějaký výběr... ocenění za tvorbu mám z literárních serverů a soutěží, poslední ze Seifertových Kralup... ale o mě přece nejde, já se kopírování svých děl nebojím, zase tak dobrá nejsou... popsal jsem údiv nad tím, že varuješ před kopírováním tvé tvorby, vyznívá to trochu pyšně, ale není k tomu důvod... jen piš dál, a na rýpaly nehleď, mě taky každou chvilku někdo zdrbne :-)

7 plasil-jan | E-mail | Web | 26. července 2018 v 18:08 | Reagovat

[6]: Ta poznámka o kopírování tam není rozhodně nějak z pyšnosti. Koncept a styl stránky mi dělalo nějaké hodné děvče přímo z blog.cz. Takže to asi ani není z mojí hlavy. Nicméně si myslím, že by žádné texty nikdo používat bez odkazu neměl. I autor špatného amatérského díla má nárok na autorství :-) Mně naopak přišla pyšná ta forma "zdrbnutí". Ale jsem rád, že jsme si to vyjasnili. Tak ať se ti daří! :-)

8 Sugr | E-mail | Web | 26. července 2018 v 18:51 | Reagovat

[3]: Milý Jene, pan Hledač hledal i na mém blogu, i na mých rýmovačkách se mu nelíbilo jaké jsou. Odpověděla jsem mu v komentáři slušně, leč aby pochopil, že ne každý z nás blogerů bude psát podle toho jak on nám řekne. ;-) Hledač hledá, ale u nás dvou má smůlu, píšeme tak jak jsme zvyklí a máme za ta léta své blogy rádi, ty i já, nedej se od něj nějak odradit.
Nepiš pro něj, ale jeho názor mu nechme, já mám kritiku ráda, protože když mi jen každý pochlebuje jak jsem dobrá a jak mám vydat knižně, kritik je aspoň změna v těch kladných vodách. :-D
Anonym M, kterému jsem věnovala článek, psal že píšu přisprostlé rýmovačky a sračky, také vzpomínal Seifrta atd. jako pan Hledač, kdo ví, zda nemají tito Mudr.ci stejného rádce. :-P  ;-)

9 Sugr | E-mail | Web | 26. července 2018 v 18:53 | Reagovat

[6]: Pane Hledači na mém blogu jste již hledal co se vám nelíbí. I já mám dole napsáno, že jsou má díla autorská a aby je nikdo nekopíroval.
Na rozdíl od Jana se mi stalo, že jedna blogerka si mou naivní rýmovačku přivlastnila a zúčasnila se s ní soutěže - ano okopírovala jí a vydávala za svou.
Soutěž nevyhrála, neb jsem byla upozorněna jiným blogerem, že mě kopírovala a byla ze soutěže vyloučena.
Ještě máte ten názor že je to upozornění zbytečné? Děkuji za odpověď. :-)

10 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 26. července 2018 v 20:18 | Reagovat

[7]: Jane, ty si necháš do svého blogu psát někým jiným? hm, to by se mi nelíbilo... máš tam napsáno: "přečtěte si, a napište mi, jak se vám to líbilo". Tak jsem si přečetl, a napsal. Ale to se ti nelíbilo. Fakt očekáváš jen obdivné komenty? Tak piš trochu líp!

[9]: Sugr, některé mé básně kolují po FB s úplně jiným udaným autorem, a já jsem rád! Kdyby moji báseň někdo ukradl do soutěže, a já to zjistil, tak mi to nevadí, a ještě jí dám hlas, a bavím se u toho! Nejde přece o mě, jde o to, aby se moje básně četli... v umění nejde o autora, ale vždy jen o dílo.
Pokud ti někdo napsal, že píšeš sračky, má docela pravdu, a nemusí být Mudrc, prostě má jen načtenou lepší tvorbu... víš, dobrý autor se pozná tak, že když dostane blbou kritiku, snaží se přijít na to, proč, a co dělá špatně... zesměšňováním kritika psát líp nebudeš, tak to nefunguje...

jsem na blog.cz teprve krátkou chvilku, působil jsem jen na literárních serverech, asi proto jsem možná zbytečně moc přísný, jsem zvyklý na vyšší úroveň psaní, jak poezie, tak prózy... no, ale pochlebovat jen proto, aby se mi zvýšila návštěvnost blogu, to neumím...

11 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 26. července 2018 v 20:20 | Reagovat

[9]: ha, básně četlI? četlY, jsem nepozorný blb :-)

12 plasil-jan | E-mail | Web | 27. července 2018 v 8:01 | Reagovat

[8]: Ahoj Sugr, také mi nevadí kritika, už jsem odpovídal na několik kritických názorů a bylo to úplně v pohodě. Záleží i na formě kritiky... Já píšu hlavně pro sebe, není to snaha o bůhvíjaké literární díla. Důležité je, že mě to baví :-)

13 plasil-jan | E-mail | Web | 27. července 2018 v 8:07 | Reagovat

[10]: Když jsem začínal, potřeboval jsem nějaký vzor, nastavit pozadí, nějaký obrázek, prostě jsem si nechal vytvořit ten styl. Od té doby mi nikdo do blogu nepíše. To jen na vysvětlenou.
A jak jsem psal už Sugr - kritika mi vůbec nevadí, ale tato mi přišla taková arogantní a nepříliš slušná či zdvořilá. Jsem asi ze staré školy. I kritizovat se dá slušně. Já píši hlavně pro sebe, nejde mi o názory literárních kritiků a že se to celkem dosti lidem líbí, je pro mě bonus navíc. A respektuji, že se to spoustě lidí líbit nemusí. Takže neočekávám nic. V tom se mýlíš. Klidně dál kritizuj... :-)

14 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 27. července 2018 v 10:10 | Reagovat

no jo, asi jsem byl prvním komentářem zbytečně příkrý... ale ony ty základy jakéhokoliv básnění, i jen amatérského a pro sebe, se ošidit nedají - rýmy, forma, rytmus, v tom všem plaveš... to, že ti píšu, že píšeš velmi slabě, je přece slušná kritika, v čem je neslušná?
otevřu náhodně jednu tvou báseň, a čtu: "šel jsem po ulici venku" - kurnik, copak můžeš jít po ulici uvnitř? napsat to takhle blbě, jen abys vytvořil rým na "podprsenku", je značně blbé... a to je pořád něco... slibuju - už žádná kritika ode mě, ani u Sugr… zkus si třeba přečíst něco o literatuře a tvorbě...

15 plasil-jan | E-mail | Web | 27. července 2018 v 10:23 | Reagovat

[14]: V pohodě. Já prostě nepotřebuji nic dodržovat, píšu skutečně bez jakýchkoliv ambicí a vyhovuje mi to. Jen pro radost.  A když poslouchám rádio a slyším texty spousty písní, tak si myslím, že tam je dokonce zákonem vytvořit rým za každou cenu. Některé texty jsou tak jednoduché až hloupé a přitom se hrají a jsou populární... Prostě nejde mi o umění a stačí mi to tak. Ale děkuji za připomínky :-)

16 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 27. července 2018 v 12:23 | Reagovat

přesně, s těmi texty písní z rádia máš úplnou pravdu. ovšem to je i tím, že psát báseň, a textovat píseň jsou dvě hodně rozdílné disciplíny... měj se krásně :-)

17 Sugr | E-mail | Web | 27. července 2018 v 13:33 | Reagovat

[16]: pane Hledači, koukla jsem na váš blog a žasla, myslela jsem, že jste nějaký chlapec a vy už zralý muž? Hm..., každý člověk má svůj názor, tak jako vy máte názor, že bych měla dle kritika M a Vás psát své rýmy líp, vězte, že to nikdy nebude. Nikdy nebudu psát podle nikoho, píšu si své rýmy podle SEBE a tak to i zůstane. Je to můj blog a mé rýmy, NECHCI aby byly lepší, chci aby byly vždy na mém blogu takové, jaké jsou. :-)
Přečetla jsem si na vašem blogu vaše básničky a vaše ocenění a uveřejnění vašich dílek v jednom časopise - nebudu kritik, nechci být kritik jako vy, protože co VY vidíte jako dobré, jiní nevidí, zkuste to ve svém kmetském věku, nebo jako zralý chlap, pochopit. ;-)
O zvýšení návštěvnosti blogu si já nehraju, máte špatné reference,
jsem tu 7 let a píšu si pro sebe, pro ty, kteří mě rádi čtou a je mi úplně jedno jestli se někomu nelíbím, zcela jedno.
Taky byly mé básničky zveřejněny v časopisech a oceněny, jen ne takovými odborníky na rýmovačky jako jste vy.
Musíte lovit v odbornějších vodách, můj blog je můj a lepší nebude, slibuju! :-)

18 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 27. července 2018 v 18:54 | Reagovat

[17]: no, já o koze, ty o voze... nedokážu ti vysvětlit, že nejde o mě, nebo o tebe, ale o tvorbu... a ty nedokážeš pochopit a přijmout kritiku, pořád mluvíš o sobě, nebo o mě, ale vůbec ne o psaní... povyšuješ autora (sebe, mě...) nad dílo, řešíš, kolik je komu roků, co má kdo na blogu... ale to nemá s tvorbou nic společného... nemůžeme si rozumět, já se zabývám (a kritizuji) literaturou, ty se zabýváš pořád dokola sama sebou, a pleteš si kritiku díla s kritikou autora... třeba časem pochopíš, o co jde...

19 Sugr | E-mail | 27. července 2018 v 19:18 | Reagovat

[18]: Pane Hledači přijímám vaši kritiku, je vaše, já vám ji neberu a prosím, už nechme této diskuse na blogu J.Plašila.Není vhodné zde toto probírat, jeho se to netýká. Nechci si s vámi rozumnět,mé rýmy to též nepotřebují. Ještě jednou vám děkuji, že se zabýváte a kritizujete literaturu, jak píšete, už jste své napsal a já stejně nebudu psát dle vás i kdybyste byl kritik nad kritiky. Chlape už to pochopte! :D
Prosím, já už vím a znám váš názor, obraťte se zase na někoho jiného, mě to je už jasné! Doufám, že časem nepochopím, protože vás je lepší nechápat, zvláště když vy nemůžete pochopit že podle literatury nebude tvořit každý. Skončila jsem diskusi, a doufám, že jako muž (né jako kritik literatury) jste pochopil, že už psát na toto téma s vámi nebudu. ;-)  :-)

20 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 27. července 2018 v 19:38 | Reagovat

vždyť to říkám, o koze a o voze :-D vůbec nejde o to psát podle někoho, ale aspoň trochu nad tím přemýšlet by bylo dobré... no, nic, tohle je marné...
ty jsi vůbec trochu mimo reál, já tady diskutoval s Janem na jeho blogu, o tobě se nikdo z nás nezmiňoval... ty jsi do toho vtrhla, sepsnula mě, a teď vyzýváš, ať se mu zde nebavíme... nedokážeš jaksi přijít na to, o čem je řeč...

21 beznadějná romantička | E-mail | Web | 28. července 2018 v 22:03 | Reagovat

[10]: aby se moje básně četli? pane bože, když už teda musíte psát takové výplody, tak si prosím alespoň zkontrolujte gramatiku...

[19]: Sugr, správně píšeš, piš pro sebe a nás, kteří Tě rádi čteme :-)

Honzi, mě tvoje básničky vždy pohladí po duši, zůstaň svůj :-)

22 Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 29. července 2018 v 8:56 | Reagovat

[21]: ve čtvrtek 20h20 jsem napsal omluvu za tu hrubku! vidíš blbě? ty jsi beznadějná, ne romantička, ale ctitelka špatných básní :-)

23 Kitty | E-mail | Web | 29. července 2018 v 21:28 | Reagovat

Ahoj, dnes mě tvoje dílko vyloženě potěšilo. Děkuji a pěkný zbytek víkendu :-)

24 plasil-jan | E-mail | Web | 30. července 2018 v 9:51 | Reagovat

[23]: Děkuji moc :-)

25 plasil-jan | E-mail | Web | 30. července 2018 v 9:51 | Reagovat

[21]: Děkuji moc romantičko :-)

26 Lucienne | Web | 30. července 2018 v 10:55 | Reagovat

No pane jo, projela jsem celou tuto zajímavou diskusi a nestačím se divit.
Kritika je moc důležitá, ale musí být podána slušně a přívětivě, konstruktivně. Jako taková je potom super, ale nelíbí se mi, když kritik vyvolává v autorovi pocit, že je pranýřován za svou snahu a lásku k poezii... ať už jeho verše nabírají jakékoli formy.
Jsme blogeři, 90% (ne-li více) z nás jsou amatéři, a za oceněními se nehoníme. Píšeme, protože nás to baví. Jsem si jistá, že většině z nás je jasné, že nejsme žádní velcí umělci a přesto píšeme dál, z čehož ale naopak vyplývá, že možná o to víc umělci jsme, protože to děláme zkrátka čistě jen pro pocit ze psaní, jen pro radost z tvoření, pro lásku k literatuře. Ne každý je Seifert. A pokud si takový amatérský pisálek najde na blogu své fanoušky, je to jen krásný bonus navíc. Tolik k "slabému psaní"...
Rozhodně se mi nezdá, že by Janovo upozornění v záhlaví blogu o kopírování bylo něco špatného, i já ho v dolním boxu mám. Mně by se nelíbilo, kdyby mé verše byly vydávány za cizí... Básně jsou psány, aby byly čteny, to je pravda, ale vždycky jsou spojeny s básníkem, protože odrážejí něco z něj... tak proč by mělo být v pořádku připisovat ji někomu jinému? A vůbec v této otázce nejde o to, jak moc jsou nebo nejsou dobré... Spíš jde o to, že čistě jsou.
Jsem tady proti vám sice jen malá  holka, ale pořád mám pocit, že kritizovat se dá laskavě a konstruktivně... Jestli jsme jen amatérští neumělci, nebo Nezvalové, je to fuk, píšeme z lásky a z potěšení - a to nese svou hodnotu.

Vím, že se mnou debata neměla vůbec nic společného, ale nějak mě svrběly prsty v touze se vyjádřit. Odpusť, Jane, že jsem nekomentovala primárně báseň.
Jsem ráda, že (jak jsem se dočetla) je to jen smyšlená situace a báseň není o tvém životě. :D Je zní cítit dost hořkosti a žít život s touhle pachutí na jazyku nikomu nepřeju. Jen pokračuj v psaní a udrž si lásku ke svým veršům! :) A držím palce.

27 plasil-jan | E-mail | Web | 30. července 2018 v 11:25 | Reagovat

[26]: Děkuji za podporu :-)

28 Jamesmum | E-mail | Web | 6. srpna 2018 v 4:37 | Reagovat

<a href=http://fei.girls-kzn.mobi>проститутки Казань</a>
<a href=http://fei.girls-kzn.mobi/individuals/>индивидуалки Казань</a>

29 Marcela | E-mail | Web | 12. srpna 2018 v 19:22 | Reagovat

"Je to vymyšlené, neboj :-) "..... Kdybych si ten komentář nečetla, řekla bych, že je to ze života :-x
I když to tak někteří mají :-?
Povedené :-)

30 plasil-jan | 12. srpna 2018 v 21:18 | Reagovat

[29]: Děkuji moc :-) Hezký večer...

31 Mánička | E-mail | Web | 15. srpna 2018 v 10:47 | Reagovat

Zajímavé

32 plasil-jan | E-mail | Web | 20. srpna 2018 v 12:52 | Reagovat

[31]: děkuji :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama